Türkiye'de Ravenscape Collective tarafından geliştirilen, Mars Bacon LLC tarafından dağıtılan yeni korku simülasyon oyunu Tostchu, Steam’de yayınlanmasının ardından kısa sürede ilgi odağı haline geldi. İlk gününde 1000’den fazla satışa ulaşan oyun, PS1 döneminin piksel grafikleriyle nostaljik bir hava sunarken, oyuncuları Anadolu'nun ıssız bir köşesindeki bir mola yerinde gizemli olayları çözmeye davet ediyor. 4.49 $ fiyatıyla Steam’de satışa sunulan oyunun eleştirmenler ve oyuncular tarafından "Çok Olumlu" puanlar alması, Türkiye'de bağımsız oyun geliştiricilerin artan başarısını da gözler önüne seriyor.
Tostchu, oyuncuları Anadolu'nun tenha bir mola yerinde, 90'ların atmosferini yaşatacak bir deneyime sürüklüyor. Oyunda, babasından miras kalan Cihan Tost adlı bir işletmeyi çalıştırmaya başlayan karakter, sıradan bir gün geçirmek niyetindeyken, kendini akıl almaz olayların içinde buluyor. Bir yandan gelen müşterilere tost yapmaya çabalarken, diğer yandan mola yerinde yaşanan gizemli olayları araştırmak zorunda kalan oyuncular, gerilim dolu bir hikaye akışı içinde ilerliyor. Bu olayların rastgele oluşması, oyunun her oynanışta farklı bir deneyim sunmasına imkan tanıyor.
PS1 grafiklerinden ilham alınarak geliştirilen Tostchu, özellikle nostalji seven oyunculara hitap ediyor. Oyunda kullanılan düşük çözünürlüklü görseller, 90'lı yılların retro atmosferini başarıyla yansıtırken, ses efektleri ve arka plan müzikleri de gerilimi artırarak oyuncuları daha derin bir oyun deneyimine çekiyor. Oyunun ana karakteri, tost yapmak için yeni malzemeler alırken ve müşterilere hizmet ederken, etrafında beliren doğaüstü olayları da incelemeye başlıyor. Rastgele gelişen olaylar ve zaman içinde bozulabilen malzemeler, oyuncuların her an dikkatli olmasını gerektiriyor.
Oyun, birkaç farklı sona sahip olup, oyuncuların tercih ve davranışlarına göre değişen bir sonla tamamlanabiliyor. Bu çoklu sonlar, oyuna tekrar oynanabilirlik kazandırırken, her seferinde farklı bir deneyim sunuyor. Gizem dolu atmosferiyle, oyuncuların merakını her an diri tutmayı başaran Tostchu, aynı zamanda oyunculara Anadolu’nun küçük bir kasabasındaki günlük yaşamın içine doğaüstü bir unsur ekleyerek zengin bir hikaye sunuyor.
Tostchu, Steam üzerinde kısa süre içinde büyük ilgi görerek Türk oyun sektörünün gelişimine katkı sağlayan bir yapım olarak öne çıkıyor. Oyunun ilk gününden bu kadar yüksek bir satış rakamına ulaşması, Türkiye’de geliştirilen bağımsız oyunların global pazarda kabul gördüğünü de bir kez daha gösteriyor. Ayrıca, Tostchu’nun dağıtımını üstlenen Mars Bacon LLC’nin tanıtım çalışmaları, yerli oyunların daha geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmasında büyük bir rol oynuyor. Yerli ve yabancı oyuncular arasında hızla popülerleşen bu korku simülasyon oyunu, Türkiye’de bağımsız oyun geliştiricilere olan ilgiyi ve bu alanda yeni gelişmeleri teşvik edebilecek bir yapım olarak gösteriliyor.
Oyuncuların yorumları ise genelde pozitif yönde. Çoğu oyuncu, oyunun atmosferini oldukça gerilimli ve başarılı bulurken, hikayenin farklı sona bağlanabilir yapısını da beğendiklerini belirtiyor. Türkiye’den çıkıp global oyuncu kitlesine ulaşan Tostchu, ilk haftasında elde ettiği başarıyla dikkat çekiyor ve yerli oyun sektörünün yeni yüzü olarak gösteriliyor.